مجله

سرفیس یا مک بوک اپل؟ کدام یک بهتر است؟

ما MacBook Pro را با Surface Pro مقایسه می کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که کدامیک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

MacBook Pro vs Surface Pro سؤالی است که برای بسیاری از خلاقانی که به دنبال دستگاه قابل حمل برای کار هستند، پیش می آید. هر دو به عنوان دستگاه‌های «حرفه‌ای» معرفی می‌شوند، و هر دو دارای خلاقیت‌هایی در میان حرفه‌ای‌هایی هستند که در ذهن دارند، اما در حالی که مک‌بوک پروهای اپل و سرفیس پروهای مایکروسافت ممکن است در رقابت مستقیم با یکدیگر باشند، در واقع دستگاه‌های بسیار متفاوتی هستند. پایین

سرفیس پرو که اکنون در نهمین نسل خود قرار دارد، تبلتی است که از درون یک لپ تاپ باریک و سبک استفاده می کند. فاقد قدرت نیست، اما تمرکز اصلی آن نیز این نیست. تمرکز اصلی آن انعطاف‌پذیری است، ارائه یک ابزار خلاقانه بسیار قابل حمل با صفحه نمایش لمسی که آن را برای طراحی و یادداشت برداری و همچنین ویرایش ویدیو مناسب می‌کند (همچنین بهترین تبلت‌های طراحی و بهترین لپ‌تاپ‌های ما را برای ویرایش ویدیو برای دستگاه‌های مخصوص کار بیشتر ببینید) . ویندوز را اجرا می کند، بنابراین اگر پوشش Type مایکروسافت را وصل کنید، در واقع یک لپ تاپ بسیار جمع و جور خواهید داشت.

مک‌بوک پروهای اپل به وضوح در دوربین لپ‌تاپ قرار دارند، و همه آنها به دنبال ارائه عملکرد خیره‌کننده و نمایشگرهایی در بدنه‌های براق هستند که بی‌صدا و کارآمد کار می‌کنند و عمر باتری عالی را ارائه می‌دهند. آنها خلاقانی را هدف قرار می دهند که به قدرت زیادی نیاز دارند، و اپل قابلیت های طراحی را به مجموعه ای از نسل های iPad خود واگذار کرده است.

مک بوک پرو در مقابل سرفیس پرو: عملکرد

در اینجا هیچ سوالی وجود ندارد: اگر می خواهید عملکرد خامی داشته باشید، مدل های مک بوک پرو یا حداقل مدل های 14 و 16 اینچی بهترین راه حل هستند. سرفیس پرو 8 با پردازنده های چهار هسته ای نسل 11 اینتل عرضه می شود که همگی دارای HyperThreading هستند تا بتوانند به عنوان هشت هسته مجازی عمل کنند. می توانید از Core i5 به Core i7 ارتقا دهید تا قدرت بیشتری به پردازنده و گرافیک اضافه کنید.

Surface Pro 9 جدیدتر که در اکتبر 2022 منتشر شد، با نسل دوازدهم اینتل Core i5 1235U / i7 1255U یک ارتقاء تدریجی است. تفاوت این است که شما گزینه یک نسخه Microsoft SQ 3 را دارید، اما با توجه به آنچه ما دیدیم، عملکرد آن در واقع کندتر از نسخه های اینتل است، حداقل در برنامه های شبیه سازی شده.

برای گرافیک، این پردازنده‌ها همگی دارای گرافیک یکپارچه Intel Xe هستند که برای ویرایش عکس و ویدیوی سبک کاملاً خوب عمل می‌کند و قدرتی مشابه پردازنده گرافیکی در پردازنده Apple M1 مورد استفاده در MacBook Pro 13 اینچی دارد. مک بوک پروهای بزرگتر این قدرت را دو برابر و حتی چهار برابر می کنند. سرفیس پرو 9 و 8 را می‌توانید با رم 8، 16 یا 32 گیگابایتی تهیه کنید و با 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه SSD در دسترس است.

Surface Pro 7 ارزان‌تر با پردازنده i3 دو هسته‌ای اینتل در ارزان‌ترین نسخه موجود است، اما ما آن را برای کارهای خلاقانه توصیه نمی‌کنیم. گزینه‌های چهار هسته‌ای Core i5 یا Core i7 همان چیزی است که می‌خواهید به آن پایبند باشید. همه پردازنده‌های نسل دهم اینتل هستند، اما سرفیس پرو 8 و 9 عملکرد و عمر باتری بهتری دارند. وقتی صحبت از قدرت گرافیکی به میان می‌آید، این دو برابر است: گرافیک Intel Iris Plus سرفیس پرو 7 تقریباً یک سوم از تراشه Xe اینتل در سرفیس پرو 8 قدرت کمتری دارد و آن را به شدت از هر یک از گزینه‌های اپل عقب می‌اندازد.

می‌توانید سرفیس پرو 7 را با 4 گیگابایت (دوباره توصیه نمی‌شود)، 8 یا 16 گیگابایت رم، به علاوه 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه SSD دریافت کنید.

ارزان ترین گزینه مک بوک پرو مدل 13 اینچی است که با پردازنده Apple M1 عرضه می شود. این یک پردازنده هشت هسته ای با 8 گیگابایت رم به صورت استاندارد است (16 گیگابایت یک گزینه است) و حدود 10٪ سریعتر از سرفیس پرو 8 با Core i7 برای کارهای تک هسته ای و تا 40٪ سریعتر برای چند هسته ای است. وظایف، به لطف داشتن دو برابر تعداد هسته های فیزیکی. همانطور که در بالا ذکر شد، قدرت GPU در یک سطح مشابه است، اگر نه کمی بالاتر.

مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی دارای پردازنده M1 Pro هستند که به عنوان یک پردازنده هشت هسته ای یا 10 هسته ای با 16 گیگابایت حافظه به صورت استاندارد (قابل تنظیم تا 32 گیگابایت) در دسترس است. M1 Pro تقریباً همان سطح قدرت M1 معمولی برای کارهای تک هسته ای است، اما برای چند هسته ای قدرتمندتر است – به خصوص مدل 10 هسته ای، جای تعجب نیست.

M1 Pro 8 هسته ای برای چند هسته ای حدود 30 درصد سریعتر از M1 معمولی است، در حالی که M1 Pro 10 هسته ای تا 60 درصد سریعتر از M1 است. این باعث می‌شود که قدرت آن در مقایسه با بالاترین گزینه Surface Pro 8 دو برابر شود. پردازنده گرافیکی M1 Pro دو برابر قدرت پردازشگر گرافیکی M1 است – باز هم، آن را بسیار فراتر از هر چیزی که در مدل های سرفیس پرو موجود است قرار می دهد.

پردازنده Apple M1 Max نیز در مک‌بوک پروهای 14 و 16 اینچی موجود است و این قدرت پردازنده را اساساً در همان سطح نگه می‌دارد (اگرچه فقط در نسخه 10 هسته‌ای موجود است)، اما با 32 گیگابایت حافظه همراه است. استاندارد، که می تواند تا 64 گیگابایت ارتقا یابد. جالب‌تر اینکه، قابلیت GPU را دوباره دو برابر می‌کند و حدود 10TFLOPS قدرت محاسباتی گرافیکی خام را ارائه می‌دهد (برای جزئیات بیشتر در مورد تجربه ما با لپ‌تاپ، بررسی کامل مک‌بوک پرو 16 اینچی (2021) ما را ببینید).

مک بوک پرو 13 اینچی با 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت یا 2 ترابایت فضای ذخیره سازی در دسترس است. مدل های 14 و 16 اینچی با 512 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت یا 8 ترابایت حافظه فلش بسیار سریع در دسترس هستند.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که همه این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که در حال حرکت به خوبی کار کنند. سرفیس پرو 8 از پلتفرم Evo اینتل برای عملکرد قوی با مصرف انرژی و گرمای کم استفاده می کند، در حالی که پردازنده های اپل به طور موثری کارآمدترین پردازنده های سطح حرفه ای روی کره زمین هستند. همه این ماشین‌ها تنها حداقل میزان گرما و صدای فن را تولید می‌کنند – مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی قدرتمندتر، واضح است که بیشترین احتمال ایجاد سر و صدا را دارند، اما حتی این دستگاه‌ها حتی وقتی با سه بعدی سخت فشار داده می‌شوند، به طرز خیره‌کننده‌ای بی‌صدا هستند. ارائه وظایف در تجربه ما.

مک بوک پرو در مقابل سرفیس پرو: نرم افزار

سرفیس پرو 8 و 9 با ویندوز 11 هوم عرضه می‌شوند، در حالی که سرفیس پرو 7 با ویندوز 10 عرضه می‌شود، اما اگر بخواهید، به‌روزرسانی رایگان به ویندوز 11 دریافت خواهید کرد. مک بوک پرو هر دو با macOS Monterey عرضه می شوند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که تراشه‌های Apple M1 Pro یا Max که در اینجا استفاده می‌شوند، می‌توانند برخی مشکلات سازگاری با نرم‌افزار را ایجاد کنند. تعداد زیادی از نرم افزارهای حرفه ای به روز شده اند تا به صورت بومی روی این تراشه ها اجرا شوند، اما به هیچ وجه همه.

خبر خوب این است که هر چیزی که به‌روزرسانی نشده همچنان اجرا می‌شود، اگرچه فرآیند تبدیلی که باعث کاهش سرعت نمی‌شود (تخمین می‌رود که به طور متوسط حدود 20 درصد سرعت برنامه‌ها را کاهش دهد، اما پردازنده‌های اپل بیش از 20 درصد سریع‌تر از رقبا هستند. ، بنابراین ما واقعاً هنگام بررسی لپ‌تاپ‌ها متوجه این سرعت نشده‌ایم).

خبر بد این است که ممکن است با مواردی مانند پلاگین ها با مشکلات سازگاری مواجه شوید. و برخی از برنامه های حرفه ای تمام ویژگی های خود را در نسخه های M1 از جمله Photoshop و Pro Tools ندارند. ویژگی‌های از دست رفته معمولا جزئی هستند، اما ویژگی غیرضروری یک شخص، ابزار حیاتی شخص دیگری است، بنابراین قبل از خرید، مطمئن شوید که نرم‌افزار طراحی گرافیکی یا در غیر این صورت که به آن اعتماد دارید، به روشی که شما نیاز دارید اجرا می‌شود. اکثریت قریب به اتفاق مردم هیچ مشکل نرم افزاری نخواهند داشت – اما ایده خوبی است که قبل از خرید با نرم افزاری که استفاده می کنید بررسی کنید.

مک بوک پرو در مقابل سرفیس پرو: طراحی و صفحه کلید

تمایز کاملاً واضح بین ماشین های سرفیس پرو و مک بوک پرو این است که اگرچه آنها بر روی ویندوز اجرا می شوند، اما سرفیس پروها اساساً تبلت هستند. می‌توانید یک صفحه‌کلید وصل کنید تا آن‌ها را به چیزی بسیار نزدیک به لپ‌تاپ تبدیل کنید، اما ما متوجه نمی‌شویم که این صفحه‌کلید به اندازه کار بر روی لپ‌تاپ استوار باشد. نتایج این را می توان در همه چیز از صفحه نمایش گرفته تا قدرت پردازش اشاره کرد. و البته طراحی کلی.

Surface Pro 8 و 9 هر دو دارای ابعاد 287 x 208 x 9.3 میلی‌متر (11.3 x 8.2 x 0.37 اینچ) و وزن 891 گرم (1.96 پوند) هستند، اما بدون پیوست صفحه کلید Type Cover، که وزن آن 310 گرم (0.68 پوند) است. هم صفحه کلید و هم ترک پد کوچک.

ابعاد سرفیس پرو 7 292 × 201 × 8.5 میلی متر (11.5 × 7.9 × 0.33 اینچ) و وزن آن 790 گرم (1.74 پوند)، باز هم بدون پوشش Type Cover است. هر سه دستگاه دارای پایه پایه در پشت هستند تا زمانی که به عنوان تبلت در دست نیستند، بتوانند به صورت عمودی بایستند – این حتی زمانی که Type Cover را اضافه می کنید بسیار مهم است.

مک بوک پروها لپ تاپ های سنتی هستند. مک بوک پرو 13 اینچی همان طراحی را دارد که اپل در دهه گذشته از آن استفاده کرده است، در حالی که نسخه های 14 و 16 اینچی طراحی جدیدی دارند. همه دارای صفحه کلید با اندازه کامل و ترک پد سخاوتمندانه هستند.

مک بوک پرو 13 اینچی در حالت بسته دارای ابعاد 304 × 21.2 × 16 میلی متر (11.97 x 8.36 x 0.61 اینچ) است و وزن آن 1.4 کیلوگرم (3 پوند) است.

MacBook Pro 14 اینچی دارای ابعاد 313 x 221 x 16 میلی‌متر (12.31 x 0.61 x 8.71 اینچ) و وزن 1.6 کیلوگرم (3.5 پوند) است.

مک بوک پرو 16 اینچی با ابعاد 356×248×17 میلی متر (14.01×9.77×0.66 اینچ) و وزن 2.1 کیلوگرم (4.7 پوند) عرضه می شود.

مک بوک پرو در مقابل سرفیس پرو: نمایشگر

سرفیس پرو 8 و 9 دارای صفحه نمایش 13 اینچی با رزولوشن 2880 در 1920 هستند که نسبت تصویر 3:2 به آنها می دهد که نسبت به صفحه نمایش متوسط 16:9 یا 16:10 شما به مربع نزدیکتر است. این مزایا و معایبی دارد. این می تواند برای اسناد بهتر باشد زیرا ارتفاع اضافی به این معنی است که می توانید تعداد بیشتری را به طور همزمان روی صفحه ببینید. همچنین به آنچه اکثر دوربین‌ها احتمالاً خروجی می‌دهند نزدیک‌تر است و آن را برای تنظیمات تصویر کمی بهینه‌تر می‌کند. و می‌تواند برای طراحی عالی باشد – باز هم بسته به نسبت تصویر چیزی که می‌سازید.

اما به این معنی است که ویدئو نوارهای بزرگتری در بالا و پایین صفحه باقی می‌گذارد، و به طور کلی برای چندوظیفگی کمتر ایده‌آل است، زیرا به این معنی است که عرض کمتری برای قرار دادن پنجره‌ها در کنار هم دارید. این یک داستان مشابه در نرم افزار خلاق است – فضای کمتری برای داشتن پالت ابزار در کنار بوم شما باقی می گذارد. شکل لزوماً بهتر یا بدتر نیست – فقط متفاوت است، و اینکه آیا کار با آن راحت‌تر است احتمالاً ذهنی است.

هر دو سرفیس پرو همچنین از پشتیبانی کامل چند لمسی و همچنین پشتیبانی از قلم سرفیس برای طراحی و نوشتن با قلم بهره می برند – مک بوک پرو هیچ یک از این موارد را ارائه نمی دهد. سرفیس پرو 8 پشتیبانی از Dolby Vision HDR را معرفی کرد، اگرچه حداکثر روشنایی محدود (حدود 450 نیت) به این معنی است که اگرچه برای ویدیو خوب است، اما تغییر دهنده بازی نیست.

Surface Pro 8 همچنین یک سنسور رنگ محیطی اضافه کرده است، به این معنی که می تواند دمای رنگ را روی صفحه نمایش تغییر دهد تا با نور اتاق شما مطابقت داشته باشد – نقطه سفید را طوری تنظیم کنید که با یک تکه کاغذ سفید روی میز شما مطابقت داشته باشد، که عالی است. برای راحتی چشم در حین کار در نهایت، سرفیس پرو 8 و 9 دارای حداکثر نرخ رفرش 120 هرتز هستند (بهبودی نسبت به 60 هرتز سرفیس پرو 7). این تاخیر برای ورودی را کاهش می دهد – یک پیشرفت بزرگ برای طراحی و بازی. Surface Pro 9 پشتیبانی Dolby Vision IQ و Gorilla Glass 5 را برای صفحه نمایش بسیار مقاوم اضافه می کند.

مک بوک پرو 13 اینچی دارای صفحه نمایش 13.3 اینچی با رزولوشن 2560×1600 است که نسبت تصویر آن 16:10 است. روشنایی آن به 500 نیت می رسد و از طیف رنگی گسترده P3 پشتیبانی می کند. همچنین از فناوری True Tone اپل بهره می‌برد که همان ویژگی حسگر نور محیطی است که در بالا برای سرفیس پرو 8 ذکر شد.

مک بوک پرو 14 اینچی دارای وضوح 3024×1964 است که دوباره 16:10 است. باز هم، از وسعت P3 و فناوری True Tone اپل پشتیبانی می‌کند، اما از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند و دارای یک پنل مینی ال‌ای‌دی است که به این معنی است که در مقایسه با صفحه‌نمایش‌های سرفیس پرو، قادر به روشنایی بسیار بسیار بالاتر و عملکرد HDR است.

در صورت ارائه محتوای HDR که می تواند شامل Dolby Vision HDR و همچنین هر برنامه ای با پشتیبانی از HDR باشد، مانند ویرایشگرهای تصویر یا ویدیو، می تواند روشنایی تمام صفحه 1000 نیت، با حداکثر روشنایی در منطقه کوچک 1500 نیت داشته باشد. در استفاده عمومی از رایانه، روشنایی آن 500 نیت است و باعث صرفه جویی در باتری می شود.

مک بوک پرو 16 اینچی دارای همان نوع صفحه نمایش 14 اینچی است، اما با وضوح 3456×2234. هر دوی این صفحه‌ها همچنین دارای یک بریدگی (یک بریدگی) در مرکز بالایی هستند، جایی که دوربین در آن قرار دارد. این عجیب است، اما اغلب اوقات شما واقعاً به آن فضا نیاز ندارید، و ما هرگز با آن مشکلی نداشتیم. سیستم عامل در 99.9٪ مواقع به طور یکپارچه کار می کند.

وقتی نوبت به کیفیت تصویر و اندازه فضای صفحه نمایش می رسد که باید با آن کار کنید، مک بوک پروهای 14 اینچی و 16 اینچی برنده واضحی هستند، اما بدون هیچ پشتیبانی لمسی، انتخاب ممکن است بیشتر به چیزی باشد که شما دارید. نیاز عملی نسبت به آنچه بهتر به نظر می رسد. اگر می خواهید با قلم کار کنید، باید سراغ سرفیس بروید (مگر اینکه بخواهید تبلت هم بخرید).

مک بوک پرو در مقابل سرفیس پرو: قابلیت اتصال

Surface Pros اتصال فوق العاده ای را برای دستگاه های شبیه تبلت ارائه می دهد. Surface Pro 8 و 9 دارای پورت‌های wo USB-C/Thunderbolt 4 و درگاه‌های Surface Connect و Type Cover هستند. Pro 8 همچنین دارای جک 3.5 میلی متری است، اما این جک از نسخه جدید حذف شده است، که برای کسانی که هدفون های سیمی را ترجیح می دهند حرکتی ناخوشایند خواهد بود. اتصال به شکل Plus Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.1 ارائه می شود، در حالی که نسخه SQ 3 5G Pro 9 دارای یک اسلات نانو سیم کارت است، چیزی که به وضوح در هیچ مک بوکی در دسترس نیست.

Surface Pro 7 دارای یک پورت USB-C، یک پورت USB-A، یک جک 3.5 میلی متری صدا، یک کارت خوان microSDXC، و یک درگاه اتصال سرفیس کانکت و همچنین یک درگاه پوششی Surface Type است. Wi-Fi 6 (با نام مستعار 802.11ax) و بلوتوث 5.0 نیز روی برد هستند.

مک بوک پرو 13 اینچی دارای دو پورت USB-C/Thunderbolt 3 و جک 3.5 میلی متری به همراه Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.0 است. مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی هر دو دارای سه درگاه USB-C/Thunderbolt 4، یک درگاه HDMI 2.0، یک کارت خوان SDXC با اندازه کامل و یک جک 3.5 میلی متری با خروجی توان بالا (برای هدفون های امپدانس بالا) هستند. ). و Wi-Fi 6، به علاوه بلوتوث 5.0.

مک بوک پرو در مقابل سرفیس پرو: عمر باتری

Surface Pro 8 طبق رتبه‌بندی‌های مایکروسافت تا 16 ساعت استفاده معمولی ارائه می‌کند، اگرچه مشخص نمی‌کند که چه چیزی معمولی است – در این تست‌ها، معمولاً ویدیو و/یا مرور وب سبک است. در آزمایش‌های خودمان که برای بررسی کامل سرفیس پرو 8 خود انجام دادیم، بیش از هشت ساعت استفاده متوسط تا سنگین از جمله ویرایش عکس و تماس ویدیویی داشتیم که تقریباً دو برابر چیزی است که ما در سرفیس پرو 7 دریافت کردیم. مایکروسافت می‌گوید: Surface Pro 9 تا 15.5 ساعت استفاده معمولی عملکرد بسیار کمی دارد، اما پیکربندی SQ 3 با 5G می تواند 19 ساعت انجام دهد.

مک بوک پرو 13 اینچی تا 17 ساعت وبگردی بی سیم را ارائه می دهد که بالاترین امتیاز را در بین هر چیزی در اینجا دارد. اپل می گوید شما می توانید تا 20 ساعت پخش ویدئو نیز داشته باشید.

مک بوک پرو 14 اینچی تا 11 ساعت وب بی سیم و تا 17 ساعت پخش ویدیو را وعده می دهد. MacBook Pro 16 اینچی برای 14 ساعت وبگردی و 17 ساعت پخش ویدیو رتبه بندی شده است – اگرچه در تجربه ما، می تواند از این رقم مرور وب فراتر رود.

مک بوک پرو در مقابل سرفیس پرو: قیمت

Surface Pro 8 از 1099 دلار / 999 پوند برای نسخه ای با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و Core i5 اینتل شروع می شود، اما ما به مردم توصیه می کنیم به نسخه با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و ارتقاء پردازنده Core i5 ‘Evo’ اینتل نگاه کنند. انرژی کارآمدتر است. این همچنین شامل 8 گیگابایت رم است و قیمت آن 1199 دلار / 1099 پوند است.

می‌توانید از آنجا به روش‌های مختلفی پیکربندی کنید، از جمله افزودن فضای ذخیره‌سازی بیشتر، پردازنده سریع‌تر یا رم بیشتر. به عنوان مثال، نسخه ای با پردازنده Core i7 Evo، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی 1899 دلار / 1799 پوند قیمت دارد. در نهایت، می‌توانید نسخه‌ای با تراشه Core i7، 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی را با قیمت 2599 دلار / 2459 پوند دریافت کنید.

قیمت سرفیس پرو 9 جدید تقریباً یکسان است، اگرچه در ایالات متحده فقط از 999 دلار شروع می شود و به دلیل تورم و تغییرات نرخ ارز، قیمت پیکربندی های بالاتر در بریتانیا کمی افزایش یافته است (به راهنمای ما در مورد بهترین سرفیس مراجعه کنید. قیمت های Pro 9). اگر قصد دارید از Surface Pro برای ویرایش عکس یا ویدیو استفاده کنید، توصیه می کنیم در هر دو مورد رم را به 16 گیگابایت ارتقا دهید.

Surface Pro 7 از 799 دلار / 899 پوند برای حداقل نسخه ای که ما توصیه می کنیم شروع می شود که شامل پردازنده Core i5 و 256 گیگابایت رم است. این قیمت نسبت به قیمت اصلی خود کاهش یافته است، به نظر می رسد که مایکروسافت در حال اتمام است، اگرچه هنوز در خرده فروشان موجود است.

این ارزان‌ترین را در اینجا می‌سازد، اگرچه همانطور که در بالا توضیح دادیم، به راحتی کمترین مشخصات را دارد. با این حال، به یاد داشته باشید که همه مدل‌های سرفیس پرو هنوز برای نوشتن روی صفحه‌کلید به ضمیمه Type Cover نیاز دارند. قیمت آن 129 دلار / 149 پوند است. و اگر می خواهید قلم اولیه Surface Slim Pen را برای طراحی اضافه کنید، 129 دلار / 119 پوند است.

مک بوک پرو 13 اینچی از 1299 دلار / 1299 پوند با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 8 گیگابایت حافظه شروع می شود. از آنجا می توانید حافظه را تا حداکثر 16 گیگابایت و فضای ذخیره سازی را به حداکثر 2 ترابایت ارتقا دهید.

مک بوک پرو 14 اینچی از 1999 دلار / 1899 پوند برای نسخه با پردازنده 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی 14 هسته ای، 16 گیگابایت حافظه و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود. سپس می توانید مدلی با CPU 10 هسته ای و پردازنده گرافیکی 16 هسته ای، حافظه 16 گیگابایتی و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی را با قیمت 2499 دلار / 2399 پوند ارتقا دهید.

از آنجا می توانید تا 8 ترابایت حافظه را پرداخت کنید، و می توانید به M1 Max بروید، که قدرت GPU را به شدت افزایش می دهد و تا 64 گیگابایت حافظه ارائه می دهد.

مک بوک پرو 16 اینچی از 2499 دلار / 2399 پوند برای نسخه ای با CPU 10 هسته ای M1 Pro / پردازنده گرافیکی 16 هسته ای M1 Pro با حافظه 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایت شروع می شود. شما می توانید نسخه ای با CPU 10 هسته ای / GPU 32 هسته ای M1 Max، 32 گیگابایت حافظه و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی را با قیمت 3,499 دلار / 3,299 پوند دریافت کنید. باز هم می توانید حافظه را به 64 گیگابایت و تا 8 ترابایت حافظه ارتقا دهید.

مک بوک پرو در مقابل سرفیس پرو: کدام را بخرم؟

جدای از سوال macOS در مقابل ویندوز، نکته مهمی که در اینجا باید به آن پاسخ داد این است که آیا ترجیح می‌دهید لپ‌تاپ/تبلت هیبریدی داشته باشید یا لپ‌تاپ کامل. محدوده Surface Pro مقدار قابل توجهی از قدرت رایانه را در یک قاب بسیار قابل حمل ارائه می دهد و کشیدن آن را آسان می کند.

محدوده MacBook Pro افزایش قابل توجهی در عملکرد ارائه می دهد، اما به شکل بسیار سنتی لپ تاپ. مک بوک پرو همچنین برای تایپ طولانی مدت از نظر ارگونومی بهتر است و مدل های 14 اینچی و 16 اینچی دارای صفحه نمایش های درجه یک برای کارهای خلاقانه هستند. این به اولویت‌ها برمی‌گردد – هر دو ماشین ممکن است مطابق با نام تجاری خود عمل کنند که تعداد زیادی برای افراد حرفه‌ای ارائه می‌دهد، اما نیازهای متفاوتی در ذهن دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *